lördag 22 maj 2010

Lördag den 22 maj 2010

Känner mig lite halvt klubbad men kan ju inte låta bli att uppdatera mig lite innan jag somnar så nu ligger jag i sängen med datorn på magen. Lång dag idag, borde tagit det lugnt och försökt friskna till men jag fixar inte att bara ligga i soffan mer. Upp tidigt, vid 9 snåret, att sova länge är tydligen inget för mig längre. Städat lägenheten (Daniel hjälpte mig att dammsuga) och fixa tårta. Mamma, Peter, Sebastian, Alfred och mormor och morfar kom på tårtkalas vid 13 tiden. Efter tårtan var vi ute på gården i solen en stund, Bassie lekte runt och Daniel flängde efter.
Sedan efter att folket åkt tog jag det lugnt en stund, gjorde mig i ordning och åkte sedan ner till Hamnkrogen för att möta upp gamla klassen. Där åt vi middag och hade det riktigt trevligt. Hör och häpna, maten var super god (i alla fall det jag åt)! Stannade längre än vad jag hade tänkt men hade så trevligt så jag ville inte åka. Carro och Rosita körde hem mig när de skulle åka hem och de tog sig en snabb husesyn här hemma.
Det var riktigt roligt att träffa alla igen, ni har inte förändrats och är fortfarande lika goa! Tre stycken är vi som jobbar som florister, en till som jobbar extra lite ibland, det är inte många av hela klassen...
I morgon är det födelsedag, då blir det till att försöka bli av med förkyldningen ordentligt och så får vi väl i alla fall äta någon god middag, kanske till och med efterrätt. Fick fin fina tupperwear grejer utav mamma och c/o, lite skålar, burkar, en kylväska och en typ gryta, så jag får väl bli ta och göra kallops någon dag då, lite slantar trillade in också, får se vad de går till, troligtvis till IKEA turen. Daniel och mamma hade något lurt på gång angående födelsedagspresent från Daniel, jag undrar jag vad det är för något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!