onsdag 30 juni 2010

Onsdag den 30 juni 2010

Oj oj oj en sån dag! Fullt upp! Har möblerat om i nästan hela lägenheten, dock inte med alla möbler. Har bytt byrå i sovrummet, där står nu en vit MALM byrå. Fick rensat bort en del kläder jag inte använder längre. Fick tömt datorrummet på allt som inte ska vara där längre. Min dumburk ska ner i källaren och Daniel har fått sig ett litet litet datorbord i vardagsrummet sä han har sin dator nu. Extrasängen har fått sig en vettig plats under våran säng och står nu inte längre framme. Fick även köpt mig en trådkorgsvariant som står i garderoben i hallen så där ska jag nu ha alla mina skor.
Efter att jag rensat ur datorrummet kom Angelica och hjälpte mig med barnkammaren. Riktigt skönt att få hjälp med det! Visste inte riktigt hur jag skulle möblera och vart jag skulle göra av allt. Och jag hade nog inte orkat lyfta allt igen. Svärmor har klätt om gungstolen åt oss och jag är supernöjd! Det som är kvar nu är gardiner, dom syr Maja lite på när hon har tid och lust på Öland så dom har vi med oss hem från semestern sen. Och på lördag ska jag hämta hem vagnen från mamma, hon har vart snäll och tvättat den åt oss så nu ser den som ny ut, det enda som syns att den är begagnad är att hjulen är lite slitna men det går ju inte att tvätta bort ;) Sedan är det lite småsaker som vi ska köpa på IKEA som vi inte hittade när vi var där, en badbalja och små hinkar att hänga på sidan av skötbordet, tänkte att det är ju smidigare med något man kan hänga på kanten att ha vatten i än att vingla med en skål på skötbordet som kan bli nersparkad.
Var på Fröja också. Kollade blodtryck, sf-mått och fosterljud. Lillasyster var också med, hon gillar inte heller min barnmorska riktigt. Jag följer i alla fall kurvan med sf-måttet som jag ska fosterljuden är bra. Det är en galen Lilla Liten i magen som inte vill ligga still när hon ska lyssna. Har börjat säga han om Lilla Liten, varför vet jag inte... Hon kollade i alla fall hur h*n låg, huvudet är neråt men fortfarande ruckbart, ryggen är på min vänstersida av magen, fötterna är på min höger sida vid revneben och händerna nere vid höftbenet på höger sida. H*n ligger alltså högervänt ;) Tror inte att det finns plats nog där inne för Lilla Liten att göra någon volt och vända sig till sätesläge så vi får se hur lång tid det tar innan huvudet är fixerat. Blev så sugen på att packa skötväskan igår också när vi grejade så nu är den packad med kläder för Lilla Liten att ha på sig hem från BB. Så nu är det bara min väska kvar men den kommer jag nog inte packa förrens vi kommer hem från Öland.
Idag (torsdag) ska jag och Angelica ut i solen! Det är lysande väder idag! Sedan ska vi innan sista föräldragruppen åka ner till kommunhuset och fylla i papper om vem som är pappa till våra små, man behöver visst ha med sig två personer som ska skriva på pappret också så då passar vi ju på att göra det samtidigt ;) Sedan är det som sagt föräldragrupp, vi (eller snarare barnmorskan Åsa) ska prata om första tiden hemma med bebisen och det skulle komma personal från BVC och prata en del.
Har bokat tid för att fota magen också! Den 4 augusti ska vi till K Design i Uddevalla och få tagit fina bilder på magen :D Så det kommer komma upp lite fina bilder på väggarna i barnrummet sen också, de är lite kala nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!