lördag 31 juli 2010

Lördag den 31 juli 2010

33 dagar kvar till beräknad förlossning. Tiden går riktigt fort men det känns som att den inte går fort nog just nu. Det är jobbigt att vara höggravid! Natten till hmm... ska vi se, onsdag måste det ha varit var ingen höjdare vill jag lova. Magen var jätte spänd hela dagen och det var inget som jag gjorde som fick det att lugna ner sig. Fick med Daniel ut på en väldigt långsam promenad vid 21 tiden och hoppades att Lilla Liten skulle lugna ner sig lite, h*n hade sparkat väldigt hårt hela dagen. Gick och la mig någon gång vid 22 och vaknade igen ungefär två timmar senare och hade jätte ont! Magen spände, Lilla Liten sparkade och jag hade ruskigt ont runt revbenen, ner längs med ryggraden och sedan strålade det ut längsmed sidorna i ryggslutet. Daniel googlade lite men hittade inget som stämde in så han fick äran att ringa till förlossningen för första gången. Efter mycket om och men rekomenderade hon att ta 1g alvedon och hade det inte blivit bättre inom en timme skulle vi åka in. Annars skulle vi på torsdagen åka till vårdcentralen och kolla om jag har urinvägsinfektion.Tog 1g panodil och satte mig i duschen i 20 min, efter det var jag avslappnad nog för att försöka sova igen, tog en stund men till slut somnade jag och på morgonen var det nästan borta.
Kl 13.20 var vi på VC, fick prata med en sköterska kl 13.30, hon tyckte att jag skulle vänta en timme till innan jag lämnade urinprov så vi fick fördriva lite tid på torget. Tillbaka ca 14.45 och fick lämnat ett urinprov som visade att jag hade 500 i äggvita, vad nu det innebär.... Hur som helst så fick jag en tid till läkaren 14.45, fick komma in kl 16. Eftersom att urinvägsinfektion inte är något man vill ha som gravid så fick jag en lång kur av piller för det även fast det inte fanns någon nitrit i urinen. Väntar nu på svar från odlingen för att se om de hittade något spännande. Under tiden fortsätter jag knapra piller för urinvägsinfektion.
Igår åkte jag hem till mamma, Daniel lanar den här helgen, de sitter 11 pers i en lägenhet lika stor som våran, 3 pers hamnade visst i hallen.... I morse vaknade jag med samma värk runt om revbenen plus att Lilla Liten låg och tryckte upp mellan revbenen så jag mådde illa... Skulle vart en sväng på Fjorden med mamma, Peter och småbröderna men det funkade sådär... Tog 1g alvedon och åkte hem med tåget som gick lite mindre än en timme efter att vi kommit in till stan. Kom hem och gick och la mig, sov i ungefär 1½ timme.
Angelica hade tydligen samma besvär och hennes bm sa att det var tarmarna som bråkar, inte så konstigt egentligen, de har ju ingen plats längre...

  • Jonna blivande moster 25 augusti 3250g 49cm flicka
  • Marit 26 augusti 3400g 51,5cm pojke
  • Angelica 28 augusti 3265g 49cm
  • Jag blivande mamma 28 augusti (ja, det datumet har fastnat) 3225g 49cm
  • Emma 29 august 3000g 49cm flicka
  • Malin 30 aug 3460g 51cm
  • Christine 31 augusti 2999g 49cm pojke
  • Agneta blivande mormor 1 september 3230g 50cm flicka
  • Lena 2 september flicka
  • Tova 4 september
  • Sofia W 4 september 2989g 49cm pojke
  • Caroline 8 september 3480g 50cm pojke
  • Inga-Britta 16 september flicka
Bara till att fortsätta gissa gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!