lördag 21 augusti 2010

Lördag den 21 augusti 2010

12 dagar kvar till BF och 4 dagar kvar tills jag får börja stryka på gissningslistan. Jag försöker hitta på saker att göra på dagarna för att fördriva tiden.
I tisdags kväll kom lillasyster Jonna hit och vi åt kina mat och såg på film på våran nya fina stooora tv. Sedan på onsdagen var det fint väder på förmiddagen så vi laddade för att ta oss ner till stranden men det hann ju bli molnigt och blåsigt innan vi tagit oss ner. Så vi tog ett par vändor på torget och en lång fika. Sedan kom Angelica ner till torget och joinade oss så då blev det en fika till ;) Där efter gick vi till Fröja, där sammanfattade hon graviditeten åt förlossningspersonalen och skrev lite kort om vad för sorts smärtlindring jag ville ha och la till att jag skrivit ett förlossningsbrev. De noterade att jag hade lite högre blodtryck än vanligt, brukar ha ganska lågt blodtryck, får se hur det ser ut nästa vecka om Lilla Liten fortfarande håller sig kvar i magen. Skulle ha gjort en ny odling för att se hur det är med de vita blodkropparna i mitt urin men det var för sent på dagen för det, de skickar till labbet innan kl 12 på dagarna, efter det har jag inte hunnit medatt lämna nytt.
I torsdags åkte jag till Göteborg och träffade Christine och fick äntligen sett deras fina lägenhet och träffat Egul. Gick sedan en sväng på stan, kollade glasögon och var inne på H&M, hittade super söta kläder som jag tänkte köpa, men det blev lite för varmt och mycket där inne så jag var tvungen att gå ut, tänkte att jag kan ju beställa det på nätet men se det går inte för allt finns inte på deras hemsida....
Igår var jag och Angelica rediga och gick ner till torget för att handla för dagens lilla kräftskiva (sånt äter ju inte jag dock, jag fick äta tonfisksallad). Fick köpa ögondroppar till lilla Netlié som har ögoninflamation :( och så fick Angelica hämtat ut deras första barnbidrag. Sedan åkte jag och Daniel till Uddevalla och K-Design för att kolla på bilderna Kristine tog på oss. Vi fick beställt tre tavlor, en med ett collage på tre bilder som kommer hamna i barnkammaren och två tavlor som kommer hamna i vardagsrummet. Billigt? Inte direkt, det blev en del pengar även efter rabatt och bidrag från chefen. Värt det? Oja, det tycker jag absolut. Kommer säkert gå dit med Lilla Liten sen och få oss någon tavla på henne eller honom också.
Efter det åkte vi hem till pappa och Milla, åt supergod middag och tittade på jobbet de gjort med altanen och uterummet, superfint blev det. Åkte förbi Jonna på hemvägen och plockade upp lite saker som jag och Angelica beställt på saydada, fick köpt mig ett lås till barnvagnen, febertermometer, badtermometer och myggnät till vagnen. Och så blev det en super snabb visit hos mamma innan vi åkte hem också ;) Fick gjort mycket under dagen.
Och idag då, då har vi haft en liten kräftskiva hemma hos Angelica och Robert. Daniel kilade vidare sedan för att umgås med lite annat folk medans vi andra gick en sväng ner till torget, det är visst Tjörn runt nu i helgen, det var dock inget roligt jippo där nere så vi traskade hem igen. Konstaterade på vägen att jag inte sett Yrrol och det tyckte de att jag var tvungen att göra så den såg vi på.
Så jag försöker hålla mig sysselsatt. Ååh, jo visst ja, vi har beställt en tvättmaskin idag också som tillval från Stenungsundshem så snart har vi tvättmaskin i lägenheten, ska bli helt underbart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!