torsdag 26 augusti 2010

Torsdag den 26 augusti 2010

Ja det händer grejer här. I morse kl 05:30 var jag uppe på toa, gick och skulle ta ett glas vatten för att sedan gå och lägga mig igen. Kände dock ett visst läckage när jag var tillbaka till sovrummet så det blev badrummet istället. Konstaterade att vattnet gått. Gick och la mig igen och väntade på att Daniel skulle vakna kl 06:00 och då följde jag med honom upp, jag var ju klarvaken. Satte mig i soffan och började googla lite. Innan Daniel åkte till jobbet ringde jag förlossningen och berättade att vattnet gått men att jag inte hade några värkar. Fick tid kl 14.00 för kontroll.
Smsade Angelica och uppdaterade om vad som var på gång och pratade sedan ett tag med mamma. Konstaterade att jag behövde något gott att äta och något att fördriva tiden med så jag tänkte att vi (jag och Angelica) kunde kila ner till ICA när de öppnat, det gjorde de dock inte förens kl 9:00. Så jag fördrev ett tag i duschen och sedan gick vi ner till ICA och köpte frukost.
Har fördrivit tiden med att fota magen, tittat på tv och ätit fram tills dess att Daniel kom hem från jobbet. Sedan åkte vi till NÄL. Där gjorde de en CTG mätning och där såg allting bra ut. Började känna av lite mer värk i ryggen och Lilla Liten sparkade som en tok. Sedan gjorde de ultraljud för att se till att det verkligen är huvudet som är neråt och det var det. Sedan fick jag en tid till igångsättning i morgon kl 9:30. Sedan åkte vi till Överby och åt på MAX och sedan kilade vi runt lite bland butikerna. Åkte förbi Torp på vägen hem där mamma och resten av syskonskaran var så visade hon hur bilbarnstolen skulle sitta. Sedan åkte vi hem och nu har jag rätt ont i min rygg.... Angelica är här igen för att hålla mig sällskap, funderar på om man skulle gå ut en sväng till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!