söndag 31 oktober 2010

Jag ska sluta prata!

Det är ju för sjutton pinsamt att höra hur jag låter när jag pratar! Visst löjlar jag mig när jag pratar med William men det är ju sjukt hur jag låter! Jag får nog helt enkelt sluta prata!
Konstaterade förut att jag inte skriver så mycket om William egentligen, bara om vad vi sysslar med på dagarna. Så här kommer lite uppdatering om Williams dagar:
Vi brukar gå upp runt 10 tiden numer eftersom att jag strejkar och vägrar gå upp innan i alla fall kl 8, så vi brukar somna om efter att ha ätit igen. Antingen äter han i sängen och jag försöker få honom att somna om vilket det inte är så ofta jag lyckas med när det är ljust i rummet. Eller så är han såpass vaken och ligger och jollrar och vägrar sova så vi går upp och så får han mat i soffan. Jag brukar passa på att äta frukost direkt efter honom för han brukar vara go och glad och tycka om att ligga och jollra på golvet, MTV är en finfin kanal, mycket bra musik där tycker William. Han har ungefär 2 timmar mellan matningstillfällena och däremellan sover han oftast lite mer än en halvtimme och sedan ligger han på golvet eller i sin babysitter och pratar med mig eller tvn. Har jag tur hinner jag kanske med att duscha någon gång mellan dessa tillfällen, vilket är skönt för jag har nästan konstat spy på mig, han är ett riktigt litet kräkmonster våran lilla älskling! Men, han har ju både mig och Daniel att brås på där eftersom att vi var likadana när vi var små, kräktes lika mycket innan som efter vi ätit, gärna en del under tiden också. sedan rullar det på så under dagen på sådar, oftast är vi iväg någonstans och hittar på något. Sedan när Daniel kommer hem brukar jag pinna runt här och fixa och dona. Vid 22 tiden brukar han äta och efter det år jag och lägger mig med honom. Han har börjat sova i sin vagga ibland som jag ställt precis bredvid mig, men när han gör det får han sova bredvid mig i sängen efter det att Daniel gått upp.
Han går upp ungefär dubbelt så mycket som "normen" per gång vi vart hos vår supergoa BVC kvinna så hans viktkurva har skjutit rätt upp men det verkar som att den snart är på väg att hejda sig lite. Men han har snart sprungit ikapp Netlié i vikt, ska nog kila hem och låna hennes våg någon dag och se vad han ligger på nu, sist var det 5830g så han måste ju ha gått över 6kg nu! Han har samma huvudomfång som Netlié och om jag inte minns fel var de lika långa. Om ungefär 3-4 veckor är det dags för första vaccinationen :S
När han var 7 veckor började han vända sig från mage till rygg och det är tydligen rätt tidigt, men det är klart, han är väldigt stark. I ungefär 5-6 veckor står han själv, med balanshjälp självklart, men han spänner sig så att han kan stå, inte heller helt "normalt". Men det är klart, pappa är ju rätt stark (starkare än vad han själv är medveten om) så han har ju fina gener där. Nu håller han på att snurrar runt på annat sätt. Dels så rullar han från sida till sida. Men han rullar också hmm... hur ska man förklara, klockvis? om han ligger med huvudet kl 12 så grejar han så att han hamnar med huvudet kvart i, förstår ni hur jag menar? Ganska aktiv är han i alla fall.
Riktigt go är han också, det är sällan han blir ledsen och då har han ont i magen så det är bara då och om han inte får mat tillräckligt fort som han skriker och det är ju förståligt! Annars kinkar han bara lite grann om han inte är nöjd.
Sedan är det inte många dagar som vi inte träffar Angelica och Netlié och vi är ofta ute och går och vi börjar äntligen göra lite framsteg med våran kondition. :D Vi träffar ju även en del andra bebisar på dagarna och jag försöker bekanta mig med andra mammor häromkring.
Har ni förslag på vad man kan roa en 9veckors bebis under vakentiden så hojta till. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!