torsdag 14 oktober 2010

Krock nummer 4....

Jag och Angelica åkte till Trollhättan för att köpa en extravagn. Tänkte att det kunde vara käckt att ha en vagn på balkongen som William kan sova i. Och om det nu tänkt att bli en sån hemsk vinter igen som förra året så kommer vi inte komma fram med våran Brio Go. Så jag spanade igenom Blocket och hittade en Brio Nova -05 för 300kr i superfint skick för den summan. Innan det kilade vi runt på Överby och spanade i butiker. Fick bytt en present jag fick av Sandra Darling när hon var här sist. Hon hade köpt en nappburk men han hade redan en sådan så jag bytte till en blå mus-speldosa.

På vägen hem konstaterade vi att William och Netlié inte skulle hålla sig hela vägen hem utan mat så vi åkte förbi mamma och fikade och matade de små.
När vi väl kom till Stenungsund var det mörk, vi mötte en bil och i strålkastarna på den såg jag benen på en älg som sprang över vägen... Huwa... Vi åkte förbi donken och köpte mat och på vägen hem blev vi påkörda.... Jag körde i 50 och från en korsning kom en bil ut och körde in i sidan på mig. Jag körde på huvudleden och såg inte ens bilen förens jag insåg att den skulle köra in i oss. Det gick rätt fort med tankeverksamheten för jag han konstatera att bromsa var ingen bra idé denna gången för då skulle bilen köra in i dörrarna och ju längre fram jag kom ju längre bak i bilen skulle jag bli påkörd vilket jag ville eftersom att lilla Netlié satt i sätet bilen var på väg mot. Kvinnan i bilen körde i oss vid bakdäcket på vänster sida och bucklade kanten precis vid hjulhuset och rev upp lacken lite. ALLTSÅ, ingen större skada. Angelica trodde att jag hade kört på en trotoarkant och det var ungefär så det kändes. Det skumpade till i bilen och bilen flyttades lite men inte mer än så. Netlié skakades dock till lite, hur det gick med William såg jag inte eftersom att jag hade fullt upp att titta på bilen som körde in i oss... Men han sov vidare i alla fall och reagerade inte. Kvinnan som körde bilen blev jätte skärrad och när jag stannade och hon stannade framför oss såg jag att hon satt och grät i bilen så jag fick gå fram och lugna henne och tala om att vi mådde bra och frågade hur det var med henne. Det var en väldigt trevlig kvinna och hon var väldigt hjälpsam så det kommer nog inte bli några problem att få ordning på det här.
Efter ett tag blev Netlié helt hysterisk och ville inte lugna ner sig så när vi kom hem så ringde Robert till 1177 och de tyckte att de skulle åka in och kolla henne så då ringde jag också och de tyckte samma sak om William. Så vi satte oss i bilen och åkte ner till Östra sjukhuset i Göteborg. De undersökte dem och sa att det inte var något fel på dem så vi åkte hem igen. Var hemma vid halv 2. Underbara Daniel körde OCH gick upp och jobbade idag.
Idag var jag och Angelica på vårdcentralen för att kolla upp oss. Jag är lite öm i nacken men det var ingen fara med mig. Angelica deremot har fått en muskelsträckning i ryggen så hon har rätt ont... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!