måndag 30 januari 2012

ÄNTLIGEN!!

Nu har jag äntligen bestämt mig för vad det ska bli för syskonvagn! Oboy vilket velande det vart fram och tillbaka! Var ju först helt inne på en Britax b Dual, när vi var och provkörde den kom vi dock fram till att den inte alls passar oss, William skulle få liggdelen 1dm från ansiktet och gillade inte alls att sitta där. Priset passade oss dock, ca 3000kr begagnad. För begagnad hade vi bestämt oss för att det skulle bli. Nu är det visserligen en stund kvar tills Minibebis kommer men jag har letat som en galning på nätet och blocket efter olika vagnar nu i flera veckor och jag är lite trött i huvudet efter allt vagnsvammel.

Så hur blir det? Jo, det blir en Baby Jogger City Select, ny, köpt från England. Från England? Varför? Jo, för nypris i Sverige är ca 12.000kr, inte ok. Nypris i England blev inkl frakt ca 7500kr. Känns lite bättre. Vi hade sagt att vår smärtgräns gick vid 6000kr egentligen. Men när jag bara hittade begagnade för över 7000kr kändes det idiotiskt att leta som en dåre och sedan åka långt för att hämta den när jag för 7500kr kan få en ny med de tillbehören jag ville från England. Det gynnar ju även oss när vi ska sälja denna sedan också. Bättre att kunna sälja en –11 uttagen 2012 för kanske runt 6000kr än en –10 som då kommer in på sin tredje ägare för kanske 3000kr. Känns bättre att ha “förlorat” 1500kr än 3000kr.

Bild? Jo visst, ska visa bilder på vad jag beställt, här kommer det.

http://www.pramworld.co.uk/images/prod_7555.jpgBaby Jogger City Select RaincoverBaby Jogger Select Bumper BarBaby Jogger City Select Carrycot

Baby Jogger City Select Second Seat (D)http://www.pramworld.co.uk/images/item_20810.jpg

En vagn med röd sittdel, en extra sittdel röd, en röd liggdel, en röd åkpåse (kommer troligtvis beställa en till till nästa vinter), två regnskydd, en bellybar.

Nästa problem är vad jag ska ha för skötväska till! :P Har ni några förslag så shoot!

Det var egentligen något mer jag skulle skriva om men det har jag glömt bort. Det kanske inte var så viktigt. Hmm.. jaja, om 5-10 arbetsdagar från och med i morgon kommer i alla fall vagnen! Då blir det till att provköra den ett tag som singelvagn med William. Om någon undrar så är sakerna köpta från PramWorld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!