fredag 6 januari 2012

Barnvagns span

Idag var vi i Göteborg för att kolla syskonvagn och det gick ju inte riktigt som planerat… Har vart helt inne på en britax b dual förut men har inte hittat någon som jag kunnat klämma och känna på. Det gjorde jag idag och det var ingen höjdare.

På den stora bilden ovanför här är det en hårdlift på och syenskon sitsen ser inte ut att vara i fullt sittläge. Men har man sittdelen på med en mjuklift i och fäller upp fotstödet lite så är det ungefär en dm från Williams ansikte till nästa del. Hur kul är det att sitta så?? Det kommer ju inte funka helt enkelt. Alternativet är att ha Minibebis i mjuklift i den undre delen men då kommer ju h*n åt fel håll och det var inte särskilt smidigt att få ut mjukliften därifrån. Sedan blir utrymmet i varukorgen nästan obefintligt så, och mjukliften var verkligen pytteliten!

Den andra jag spanat det senaste är iCandy Blossom. 
iCandy tycker jag är skitsnygg men de är svindyra och de är verkligen jätte låga! Hur som haver gick den bort direkt när jag insåg att man enbart kan ha sitsarna framåtvända.

Så, vad har vi kvar? Bozz (en syskonvagn på bredden som inte är det minsta snygg), Bugaboo Donkey (som är skitsnygg och säkert jätte praktiskt men helt galet dyr och går därför bort) och då Baby Jogger City Select. Det är den jag har spanat på länge, redan innan William kom men har haft lite svårt för hur den ser ut som singelvagn (har släppt en del på det) och priset då. Den är inte långt efter Donkeyn i pris men den har funnits ett tag så det finns en del på blocket, men ändå landar de på minst 6000kr på blocket, och då i Stockholm.

När Minibebis är stor nog för sittdelen kommer de få sitta såhär. Fram tills dess kommer William få sitta bakom/under liggdelen eller så får jag i värsta fall flytta om dem och ha Minibebis i det nedre fästet vänd mot mig och William i det övre också vänd mot mig. Sedan om jag vill kan jag lämna Williams sittdel på dagis eller så och ha Minibebis i vagnen som en singelvagn.

Det är en enorm varukorg som troligtvis även kommer kunna fyllas ganska bra även när båda barnen har en sittdel.

Så ja, om ni har något annat tips så säg gärna till, tycker ändå denna är lite för dyr men har inte hittat något annat alternativ. I slutet på april ska den finnas här hemma i alla fall senast, hoppas bara att vi kan hitta en till ett så bra pris som möjligt. Hade vart roligt med någon annan färg än svart också. Om någon undrar kommer vi för övrigt spara vår Brio Go som vi ska fortsätta använda när William inte ska åka vagn längre, eller kanske vid något enstaka tillfälle när han inte behöver åka vagn på korta stunder.

2 kommentarer:

  1. jag har ju en britax b smart singel å är jätte nöjd:)

    SvaraRadera
  2. Till sommarn får vi en bonus på tobbes jobb så vi tänkte använda antingen den eller så tar vi de sparade pengarna vi har nu å köper om någon månad när vi "smakat lite på" vad vi vill ha;) men eftersom jag börjar jobba å inte vet hur pengarna ser ut framöver så behöver vi nog de sparade pengarna.. vi får se:)

    SvaraRadera

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!