onsdag 4 januari 2012

mvc och Bvc

Då är vi hemma från dagens bestyr. Har inte vart på mvc på typ 3-4 månader men det var inte så mycket att göra där nu ändå ;) Det togs inga tester men nästa gång blir det en sådan omgång. Nästa gång är torsdag 2/2 kl 16, då kan förhoppningsvis Daniel följa med eller åtminstone stanna hemma med William så jag kan åka själv. Han är högt och lågt där inne, han stängde av datorn två gånger!!! Då blir det i alla fall en del tester. Vi pratade om förra förlossningen och jag har nog fått lite mer klarhet inför nästa gång.

Vi var redan nu över Williams sovtid så han var inte på toppen humör. Gick bort till bvc och tänkte att vi kanske kunde leka lite där och äta lite innan hans tid och hoppas på det bästa med humöret. Som tur var hade hon fått ett återbud och det var helt okej att vi kom in innan hennes lunch istället! Underbart. William var gnällig så det räckte ändå men nu behövde vi i alla fall inte vänta en timme på att få komma in också.

Vikt och längd står på bilden nedanför. Jag vet ju själv att jag har dåliga matvanor och att jag inte får i mig tillräckligt av alla olika vitaminer och jag vet inte allt och det här med maten är för mig något jag tycker är väldigt jobbigt. Och i början när William inte gått upp så mycket störde det mig inte för då visste jag att han åt ordentligt men att han samtidigt börjat röra sig som en tok. Nu har han inte gått upp så mycket de tre senaste gångerna igen och även om inte hon på bvc är orolig alls för hans vikt så känns det inte riktigt bra. Nu vet jag ju att han bråkat med maten och jag är orolig att han inte får i sig allt hon behöver. Berättade hur en riktigt dålig dag med mat ser ut för honom… Hon frågade om jag ville komma och prata med en “mat-psykolog” för mvc och bvc. Med tanke på hur dåligt jag vet att jag äter och att jag absolut inte vill att William ska bli kräsen och få mina matvanor tänkte jag att det är väl lika bra. Får se vad som händer. Framför allt tänker jag på hur det kommer bli när jag ska få honom att äta saker som jag absolut inte kan få i mig, hur jag ska få honom att äta nyttigt när inte jag lyckas få i mig maten själv.

image

Hur som helst, hon på bvc är inte orolig för hans vikt men hon förstår ju på mig att jag har dåliga vanor och rutiner som behöver brytas så vi får hoppas att det blir lite framsteg. Vi måste försöka hålla på att veckohandla och att följa ett matschema, så mycket skulle kunna lösa det! Då finns det mat hemma att äta/laga och det kommer även finnas mat från gårdagen att äta till lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!