torsdag 29 mars 2012

45 dagar kvar

Känns helt sjukt! Vart tog tiden vägen? Var det inte nyss jag och Daniel gifte oss och jag blev gravid (hade äl vid bröllopet)? Nu är det helt plötsligt bara 45 dagar kvar till BF! Jag har 5 dagar kvar att jobba! Jobbar ju visserligen bara 1-2 dagar per vecka så det blir ju iprincip hela vägen fram men det är bara 5 arbetsdagar kvar!
  • Vagnen är införskaffad. 
  • Kläderna är tvättade
  • Vaggan har sedan länge stått på plats
  • Förlossningsbrevet är skrivet
Sedan vet jag inte om jag och Daniel helt är med på att vi snart ska bli tvåbarnsföräldrar men det blir vi snart varse om! Jag har lite belutsångest om hur jag ska göra med bb outfiten till Minibebis. Har ju köpt en del söta klänningar på tradera men jag vill ju egentligen ha en NY outfit, inte en begagnad. Samma gäller om det blir en pojk. Vet någon hur det är med vårkollektionerna i butikerna nu. Har allting kommit in än? När kommer sommarkläderna?  Det jag egentligen skulle behöva köpa mer är väl ett par byxor och en klänning, ev en unisex kofta. En ny body har jag och strumpbyxor tror jag att jag har små nog. Någon som har förslag på någon butik/online butik som har supergulliga klänningar i storlek 50? Tycker de flesta klänningar börjar i storlekt 56, gärna till humant pris också.

Var på Fröja idag igen i alla fall. Har fått klåda (förutom på resten av kroppen) på handflator och fotsulor. Detta kan tydligen vara ett tecken på att något är konstigt med levern så för att utesluta det ska jag på tisdag morgon fasta och lämna blodprov, även ett imuniseringstest (hette det så?) eftersom att jag har negativ blodgrupp.  Magen växer nu som den ska och följer sin kurva, hjärtljuden låg på ca 140 och övriga prover var bra.
Träffade en mamma från öppnaförskolan på mvc idag också. En till som ska ha barn tätt! :) Superroligt! Om du skulle se detta kan du väl skriva en rad, nyfiken på hur ditt besök gick.

Hade förövrigt med mig mamma och småbröderna till fröja. De passade William under tiden jag var inne hos min bm. Sedan kilade vi runt lite på torget. Köpte present till pappa och Peter (mammas karl), fikade och sedan åkte vi hem och åt lunch hos oss. Småbröderna tycker ju det är väldigt roligt med William och William tycker det är väldigt roligt att leka med dem. Ett litet problem dock, de hetsar upp varandra och jag antar att på grund av att William inte kan uttrycka sig på något bättre sätt än blir han våldsam när han blir så exalterad. Detta resulterade i ett och annat nyp, slag, bitmärke och saker kastade på mina småbröder. Stackars dem! Samtidigt är det ju inte lätt för William att lugna ner sig heller när han blir jagad runt som han tycker är så roligt! Antar att det automatiskt löser sig under tiden han lär sig att prata men under tiden får vi försöka hejda honom bäst det går...

Ska se om jag kan få upp nya magbilder snart också. Nu ska jag sluta svamla i alla fall. Satte mig vid datorn för en gångs skull som är bra mycket lättare att blogga från än surfplattan, där av ett längre inlägg :P Kände att det var på tiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!