måndag 16 april 2012

trött på detta nu!

Blir lite intimt här för den som känner att den kanske inte borde läsa detta.


Redan efter 1 1/2 mån fick jag svamp som totalvägrar att ge med sig. Efter att ha försökt med alla behandlingar som är ok när man är gravid. Tillslut fick jag tavegyl för att lindra klådan och ett "du får återkomma om det inte gått över ett tag efter förlossningen", tack för den liksom... Sedan fick jag värk i hela benen som strålade från underlivet och ner i benen. Vad var detta? Åderbrock i underlivet. Jippie! "Det brukar gå över av sig själv efter förlossningen och ska inte påverka själva förlossningen", men sex är inte att tänka på! Vad gör man åt det? Stödstrumpor. YES! Värmeslag, hurra!! Och så kommer klådan över hela kroppen, händer och fötterna är värst! Vad är det? Efter blodprov konstateras något förhöjda levervärden men inte höga nog för att man gör något åt det än. Jag ska höra av mig om det blir värre så nu sitter jag och väntar på att mvc ska öppna för nu får jag snart hysteri utbrott! Det kliar ÖVERALLT!!  Sedan på onsdag är det ju dax för andra tillväxt ultraljudet för magen växer inte som den ska.... 17kg har jag lyckats tjocka på mig i alla fall!


Ååh det är härligt att vara gravid just nu! Skulle absolut kunna tänka mig att bli igångsatt snart! Jag ska dock säga att jag är oerhört tacksam att jag inte haft något direkt illamående att prata om.


Ibland behöver man klaga lite, 2-6veckor kvar i alla fall.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!