torsdag 3 maj 2012

sjukling

Williams feber fortsätter hålla i sig. Igår sov han två gånger på dagen och var inte alls sig själv under dagen. Han somnade för natten innan 18:30 (nattningsrutinerna börjar ca 19 i vanliga fall) sedan vaknade han igen vid 20 och det tog ca 45min innan han somnat om igen. Sedan var daniel uppe med honom någon gång i natt och vid 2 tiden kom han in med william till oss, då var han kokhet. Alvedon, en flaska vatten, en fuktig kall handuk för svalka och 2-3 timmar senare somnar han om i sin säng med mig nerbäddad på golvet. Han hade väldigt hög puls när han bökade runt sådär, riktigt läskigt, någon som vet varför?


Han har vart piggare idag, enligt daniel, och har ätit bättre idag. Han somnade strax innan 19 efter alvedon och välling men vaknade till nu vid 20 och är jätte varm. Somnade om rätt fort nu. Misstänker att det blir en lång natt igen.


Vad tror ni, tredagarsfeber eller tänder? Jag har inte tagit tempen på honom, termometern tar ju en halvminut på sig!! Jag får inte heller kolla i munnen på honom för att se om tänderna är på väg igenom eller inte.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

  1. fy vad jobbigt med sjuk liten :( Pulsen blir hög vid feber, likaså andningen och blodtrycket.. kroppen jobbar på att sänka temperaturen... hoppas han kryar på sig snart! kram

    SvaraRadera

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!