lördag 10 april 2010

Lördag den 10 april 2010

Idag har jag och mamma varit på Baby Barn mässan i Göteborg. Skönt att vara där lite tidigare för då hann man kolla lite grann innan allt folk kom. Riktigt rolig dag även om jag inte känner mig så värst mycket klokare angående barnvagnsvalet...

Fick köpt mig:


En tunika från blingo.

Ett kit som man gör ett gipsavtryck av magen som man sedan kan hänga på exempelvis väggen över bebisens säng. Baby Art, MyFirst. Kan nog bli riktigt läckert att måla den i någon snygg färg och fästa på en tavelram.
I morgon bär det av ner till torget för att troligtvis införskaffa en bärsele, Ergo baby sport. De hade inte någon kvar på mässan men en super trevlig tjej på Ergo Baby lovade mig att jag skulle få 10% (mässpriset) även om jag köpte den i butik här hemma. Men Daniel måste ju prova den först och se om den passar på honom. Gör inte den det så får han väl troligtvis hoppa över att använda bärsele för det är nog bara denna som min rygg kommer klara av att använda.

Fick även kikat en del på barnvagnar. Jag lutar mest åt en Britax B-Smart. Men vill väl egentligen ha en som inte är så stum... Det verkar dock inte vara så lätt att hitta en vagn som uppfyller alla våra krav... Kollade även på Baby Jogger City Select men den kändes inte som något att ha för det priset. Blev väl inte så värst mycket klokare angående barnvagnarna än vad jag var innan, mer än att efter att ha kört mammas vagn en hel del under dagen så fick jag väldigt ont i handlederna så en vanlig hederlig barnvagn utan svängbara hjul med största sannorlikhet (och hopp) går bort från listan. Mycket att tänka på. Vi får nog göra lite besök i olika butiker och förklara vad vi behöver och hoppas på att de kan hitta en vagn för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!