måndag 28 mars 2011

Recept

Isabel önskade recept på maten jag gjort så här kommer det. Påminn mig senare så lägger jag upp något annat senare.

Fiskpuré storkok

400g frysta fiskfiléer (jag hade torsk)
1 lök eller ca 5cm purjolök
1 morot
1 kvist persilja
5 kryddpepparkorn
1 matsked vitvinsvinäger eller pressad citron

Tina fisken lite och skär den i mindre bitar. Koka upp vattnet. Skala och skär grönsakerna i mindre bitar och lägg sedan allt i vattnet. Låt det sjuda i 15 minuter. Ta ur fisken och mixa den slät. Späd på med kokvatten till lagom konsistens.
Lägg i en iskubslåda eller klicka ut på en liten bricka i lagom portioner (1-2 matskedar ungefär). Frys in. Lägg över i en påse när de är frusna.

Jag hade inte med någon persilja och jag mixade ner moroten i det hela. Hade även med ris i purén som ska kokas med dubbel mängd vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!