måndag 21 mars 2011

Som sagt, fullspäckad dag

Igår började vi dagen tidigt som vanligt, och åkte en sväng till farmor. Var där och fikade en stund och sedan åkte vi vidare till Uddevalla för att lämna av Jonna hos sig. En snabb tripp förbi Torp och sedan åkte vi hem till Simon och Matilda. Isidor och Nathalia var precis lika charmiga som vi kom ihåg dem! Nathalia undrade vad det var för någon liten krabat som var hemma hos henne när hon vaknade. Men en stund senare när jag satt på golvet med William sittandes mellan mina ben och lekte kom hon och satte sig precis framför honom och tittade på honom. Så himla gullig! Inte gjorde det något att William drog i hennes fina klänning heller. Jag blev också förvånad över hur bra Isidor pratade! Jag kan ju bara jämföra med Bassie och han är ju nästan ett år äldre än Isidor och det var lättare att höra vad han säger. Men brukar det inte vara så att första barnet lär sig sådant tidigare, Bassie är ju nummer 3 i barnaskaran?

Vi blev bjudna på trerätters middag och oj så gott det var! Jag tycker ju att det är lite jobbigt att bli bortbjuden på middag eftersom att jag är så kräsen och så är att laga mat till men Matilda lyckades verkligen jätte bra med maten! Och en sådan efterrätt! Kolla in på Matildas bakblogg så ska ni få se vilka fina tårtor hon gör!

Idag hoppas vi på att vi ska åka och bada med Josefine och Hugo. Vi hade ju planer på att bada i lördags men det skulle störa Williams sömn på dagen så det blev inget med det.

Vi har troligtvis hittat både ny tv möbel, soffbord och hylla billigt på blocket så jag hoppas att vi kanske kan åka och hämta det idag. I sådana fall har vi massa sladdar som vi ska ha ordning på och då blir det så mycket lättare för William att röra sig i vardagsrummet, framför allt som att han nu vill springa runt i sin fina gåstol. Kryper gör han ju snart också så… När väl de nya möblerna är på plats ska jag flytta om lite på de resterande möblerna och sedan kan vi äntligen få upp tavlorna på väggen med min gravidmage.

100_2299

Jag hade med mig kameran igår men den kom inte längre än till skötväskan annars hade vi kanske haft lite bilder att visa också men nej…

Jo just det ja, William har fått sina första skor igår. Ärva från morbröderna är bra. De är supersöta Kavat skor i storlek 19 som är precis på snudden till att vara för små. Men han blev hemskt söt med skor på sig! Vi fick även låna en sådan badstol som man har i badkaret av Simon och Matilda. Tänkte att vi kunde använda den när William ska duscha så att jag slipper få så ont i ryggen, då räcker det att jag sitter bredvid utan att jag behöver hålla i honom. Fick även låna “Andra mosboken” så nu ska vi göra barnmat!

100_2302 100_2301

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!