måndag 28 mars 2011

Söndagsaktiviteter

100_2368

Igår var jag redig och gjorde storkok till William. 19 burkar = 26 portioner, 3 maträtter. Fiskgryta med ris och morötter, rotfruktsgryta och kycklinggryta med ris och rotfrukter. Tänkte att jag skulle ha gjort lite fruktpuréer också men det missade jag att köpa lite grejer för, kanske kommer mig ner till ICA och får köpt lite grejer till det sen.

100_2370  Vi åkte hem till svärföräldrarna sen och William fick äta rivna morötter själv. Det var morot överallt vill jag lova! Maja undrade om jag inte skulle ta på honom en haklapp, men det var i princip bara där han inte hade morot så det skulle inte ha hjälpt något :P

 100_2376 Väl hemma igen tog William sig ett välbehövligt bad. Som ni vet är han en riktig spykråka men det senaste har han lugnat ner sig med det där. Men i förrgår spydde han mest hela tiden så han behövde verkligen ett bad! Provade denna gången att sätta badstolen i badbaljan, funkade sådär… Badbaljan skulle ha vart 2cm bredare så hade det gått alldeles utmärkt! William klagade dock inte, han lutade sig bakåt och “chillade” lite.

Nu i morse satt token 100_2383och lekte vid sin leksakslåda med den söta hjälmen på sig, på bilden sitter den lite på sniskan. Trots hjälmen fick jag göra en liten mur runt honom för det gjorde ändå ont i huvudet på honom när han slängde sig bakåt. Han sitter jätte bra nu men han slänger sig fortfarande bakåt titt som tätt. Undrar hur lång tid det tar tills han lär sig sätta sig upp själv.. Hur lång tid tog det tills era bebisar satte sig upp själva efter det att de satt bra?

 

100_2393

Vi staplade burkar på varandra ;) Här om dagen lyckades ju token åla sig över trösklarna här i lägenheten. Idag tog han sig även över tröskeln till badrummet, den är ca 1dm hög. Vi skulle verkligen behöva ha oss en badrumsskåp nu så att inte galningen får tag i allting jag har på golvet under handfatet.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som gör så mkt mat till William! :) Men du, kan inte du skriva receptet också? Kul att få inspiration till barnmat.

    SvaraRadera

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!