tisdag 5 april 2011

Note to self

William satte sig precis upp själv! :D 7 månader, 1 vecka och 2 dagar gammal!

Fast egentligen satte han sig upp första gången igår men jag såg det inte då. Han satt och pillade i ett skåp medan jag lagade mat och så hade jag lagt kuddar bakom honom. När jag tittade dit låg han på rygg och nästa gång satt han upp igen. Dock är jag så snurrig att jag inte alltid vågar lite på mig själv. Exempelvis så vet jag inte om jag drömt detta eller inte men William brukar dra sig själv upp när han ligger på mage och får tag i något högre upp, exempelvis en kant på en låda eller så, och drar sig så att han blir jätte böjd i ryggen eller kommer upp på knä. Och här kommer biten in som jag inte vet om jag drömt eller inte, men häromdagen tyckte jag att han drog sig så mot någonting så att han kom upp i sittande ställning fast då på knä.

I lördags sa även Jonna att han gjort något “kryp-steg” det såg däremot inte jag. Då var han 7 månader och 6 dagar.

Han är hur som haver snabb som tusan och tar sig runt dit han vill själv. Han ålar gärna in i något annat rum även om det inte är någon annan där och han följer sedan någon vecka tillbaka efter en eller kommer till en när man ropar på honom. Han sitter även jätte bra och kan sitta långa stunder utan att tippa och lyckas oftast ta emot sig när han tippar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!