lördag 20 augusti 2011

The Wedding

Nu ni, nu ska ni få se på bilder! 443 bilder från bröllopet, håll till godo! :D
Dagen började lugnt och fint, vaknade av William. Gick upp och väckte Jonna och Christine som sov hos mig. Dukade fram frukost efter ett tag, jag fick i mig lite nyponsoppa (kände en släng av nervositet där och mådde lite illa). William blev hämtad av sin farmor. Sandra kom och Helena kom och så började folk duscha och fixa håret på varandra. Jag lockade Jonnas hår. Fick plötsligt lite problem med hur jag skulle få mina tärnor till kyrkan för bilen de skulle ha åkt med ville inte vara med på det. Det löste sig tillslut och strax innan 12 blev jag lämnad själv. I väntan på att mor min skulle komma och hämta mig och min gigantiska klänning passade jag på att städa undan efter oss för att hålla nerverna i schack. Mamma kom, vi gjorde oss klara och sedan åkte vi till kyrkan. Jag är faktiskt förvånad över att jag inte blev mer nervös än vad jag blev, jag tog det rätt lugnt faktiskt.
Sedan var det dax, tärnor och marskalker gick in, därefter Daniel och William. Klockorna började ringa och jag och mamma ställde oss och väntade på våran tur. Det var mor min som ledde in mig i kyrkan, tur var väl det för annars hade jag väl sprungit fram :P Väl framme tog jag Daniels hand och kände hur han skakade.
Vigseln gick snabbt! Tyckte ingångsmarschen var något lång bara. För er som undrar gick vi in till Zelda-Theme song (spelad mycket långsammare) och gick ut till Super Mario-Waterworld (typ denna) spelat på piano. Jonna och hennes kompis Anna sjöng “Du är allt” och “Av längtan till dig”. Det enda som jag inte gillade var att prästen inte sa till när det var dax att pussas så vi missade ju det!!!! :O Det fick bli en puss på vägen ut istället.
Efter alla lyckönskningar och kramar åkte vi iväg i en fin fin mustang och fotade oss. Lite bilder med tjörnbron i bakgrunden blev det :P Eftersom att Daniel inte har något tålamod kom vi för tidigt till festlokalen så Jonnas underbara kompisar som serverade hann ju inte klart med maten innan vi kom! Det är det enda negativa jag har att säga om dagen, och det var ju vårat fel :)
Maten var god (en del av den var bröllopspresent från mamma med familj) , Daniel tyckte dock att det skulle ha vart mer. Jo visst, pajen och kycklingen tog slut men all annan buffé mat var det mängder kvar av. Tårtan och cupcakesen var supergoda också, underbara Matilda som stod för den biten, bröllopspresent från dem :D Sedan kom dansen. Super Mario Grand Valse. Eftersom att jag inte kan dansa ställde jag mig på Daniels fötter så fick han dansa åt oss. Efter det var det presentöppning och där efter party hela kvällen!
De som känner mig vet att jag inte dansar så jag tror att folk antog att jag var rätt full där på kvällen, för dansade, det gjorde jag, och det mycket. Bestämde mig för att nu får jag ge mig och börja bjuda lite på mig, och om inte på bröllopet, när ska jag annars göra det?
Vi hade en fantastisk dag och vi är så glada för alla som var med och gjorde det till en perfekt dag för oss!

1 kommentar:

  1. Oj oj så vackert!
    Gratulerar så mycket:)
    Må ni leva länge och lyckligt!

    SvaraRadera

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!