lördag 17 september 2011

it will be mine!

Dockvagn + klädhängareDockvagnen ja precis. Ja, jag är medveten att jag fick en son. Men vet ni vad, jag ska inte bli sådär jobbig och tycka att pojkar ska leka med dockor och flickor ska leka med bilar. Men JAG älskar dessa dockvagnar. JAG tycker de är skitsnygga och skulle passa perfekt som en “inredningspryl” i Williams rum. Sedan älskar William allt med hjul och älskar att köra sin egen vagn. Sedan om William kör bilar, nallar eller vad det nu blir i dockvagnen spelar ingen roll för min del. Och ja, jag har faktiskt tänkt att införskaffa en docka till honom också. Men då helst en Rubens docka som faktiskt har ett kön och kan suga på tummen osv. En docka som ser ut som en bebis helt enkelt. Och detta tänker jag göra för att jag tror att det är bra för kroppsuppfattningen och lära William de olika kroppsdelarna.

Svammel svammel kanske. Jag har hur som helst länge letat efter en röd retro dockvagn och nu hittade jag en till toppen pris i gbg som jag ska åka och hämta på fredag! Jag är lycklig!

2 kommentarer:

  1. Vart kan man få tag på dom dockorna?
    Är sugen på att köpa åt våran pojke också, för han leker alltid med dockorna på förskolan när man kommer och hämtar han :)

    Hoppas verkligen det börjar gå bättre för er med sovningen! Det är otroligt slitsamt att lära dom sova i egen säng!

    SvaraRadera

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!