onsdag 5 oktober 2011

Nehepp

Mitt järnvärde var bra, även mitt sockervärde. Då är det väl något annat som spökar.

Längtar tills den 24 oktober, då ska jag ju på inskrivning på Fröja. Längtar tills magen börjar synas. Längtar tills RUL. Längtar tills sparkarna känns. Längtar tills vi ska boka tid för 3D/4D ultraljud och göra det. Längtar tills vi ska åka och titta på syskonvagn. Längtar till så mycket nu det närmaste med Minibebis!

Jag försöker också läsa syskonbloggar, alltså bloggar där de fått barn tätt och berättar om hur storasyskonet reagerat och hur livet förändras när man får syskon. Detta gör jag för att försöka komma ner från det rosa fluffiga molnet jag ofta svävar på och försöker ställa in mig på att det kommer bli tufft för William i början och hur man ska försöka underlätta för honom. Känner mig egoistisk som bara tänker på att “jag vill ha dem tätt, jag vill vara gravid igen, jag vill ha en bebis till, jag saknar magen” osv. osv. Men samtidigt tror jag faktiskt helt ärligt att det gynnar William i längden att bli storebror tidigt.

Det börjar för övrigt bli några som vet om att jag håller på att bli tjock igen:

  • Helena
  • Mamma
  • Maja och Ove
  • Jonna
  • Sara
  • Nagham

(tror inte jag missade någon nu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!