lördag 19 november 2011

Duscha

DSC_0053 Idag är det jobb igen, bara 5 timmar dock. Våran goa praktikant som jobbar lite extra på lördagar kör bud för mig så jag slipper köra efter stängning, riktigt skönt. Goa pengar visserligen men det är segt att komma hem efter 16 när butiken stänger 14.

Igår spottade och fräste jag över en av julens “underbara” växter, nämligen julstjärnan. Den lille j*veln är giftig och jag ogillar den skarpt. Jag satt igår kväll med händer som sved, stack, kliade och irriterade mig. Varför? För att jag sålt 2-3 julstjärnor. Blev det bättre idag? Nej idag skulle jag även vattna ett par. Igen bra idé för mina tassar. Nu kliar det även över armarna och jag lyckades naturligtvis gnugga mig i ansiktet så en stund i morse kliade det även på kinderna. Inte nog med det, de vantrivs i vårt vinterklimat och måste daltas med och packas och vara riktigt försiktig med. Silkespapper, tidningar och skyddspapper ska om dem, även om det inte ens egentligen är direkt kallt. Sedan får de inte stå så länge heller för då tar de död på sig själva. Huwaligen vad jag INTE gillar julstjärnor. http://allerstradgard.se/images/2009/allegrabild_60652177.jpg

Dessa små underbaringar är grunden för mitt ogillande.

image Interflora Fresh har nu ett supererbjudande på Amaryllis så en vinröd sådan fick följa med mig hem från jobbet idag. Florist som jag är så tar jag ju inte hand om mina växter, då är lökväxter toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!