onsdag 16 november 2011

Trött, ledsen och nere

Kass dag idag. William har två tänder som spricker igenom och är inte på lysande humör. Gnäller hela tiden och vill bli buren på.

Jag vaknade med dåligt humör. Satt i 40 min i natt och försökte få honom att somna om i sin säng. 1½ timme senare vaknar han “vid sin vanliga tid” och kommer in till oss och får välling och efter mycket om och men brukar han somna om. Men inte idag. Skit trött som jag var försökte jag kämpa med honom men efter jag vet inte hur lång tid gav jag upp och vi gick upp.

Helena skulle komma hit och jag kände mig ändå på rätt bra humör när jag väl kommit upp. Men sen gick det bara nerför. Williams gnäll plus att Helena inte kunde komma längre för att vagnen låg i deras bil som är på verkstaden. Här hemma är det bara några få saker som W inte får pilla på men när vi är hemma hos andra blir det desto fler, och med min trötthet orkar jag inte jaga efter honom hela tiden.

Vi stannade i alla fall hemma. W ville inte äta sin frukost gröt och fick välling innan han skulle sova (tror det till viss del hade att göra med fruktpurén jag hade i gröten, den är inte så god) och han somnade rätt fort. När jag efter en liten stund beslutade mig för att ta en lur i soffan också så hinner jag knappt slumra till innan han vaknar igen.

Tja, jag kan fortsätta gnälla i evigheter. Känner mig hur som helst som en dålig mamma med mitt fruktansvärda dåliga tålamod nu. Finns så mycket jag vill göra men det finns ingen ork. Jag vill gå till öppna förskolan och framför allt vill jag gå ut och leka med honom. Och träffa någon med något högre ålder än William så att man kan prata med någon. Är i behov av vuxet sällskap men orkar inte ta med vilden någonstans för för tillfället har jag inte tålamodet när han är högt och lågt hela tiden och så våldsam mot andra barn.

Tror jag har gnällt klart nu. Hoppas alla ni andra har en bra dag. Tror jag ska försöka komma mig ner till lilla ica och köpa något gott, kanske piggnar till av det lite. Behöver hur som helst demontera sittdelen i vagnen för att se om jag kan laga den själv när jag får reservdelen.

1 kommentar:

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!