söndag 12 september 2010

Söndag den 12 september 2010

Denna veckan har varit fullspäckad så jag tänkte dra lite kort om varje dag här:

Måndag: Ringde och fick tid på BVC för att prata om amningen. William har tappat sugtekniken under tiden vi var på NÄL och han fick flaska. Jag fick veta att jag gjorde rätt när jag försökte lägga honom till bröstet men han suger fel plus att han är för otålig. Våran supermysiga sköterska noterade även att William har hjärtformad tunga med för kort tungband vilket inte underlättade sugtekniken. Sedan träffade vi Angelica med familj och tig en sväng på torget. Fick köpt mig en elektrisk bröstpump så att jag slipper få kramp i händerna när jag pumpar ur plus att det går något snabbare med den ;)

Tisdag: Var nere på BVC igen för att träffa en läkare som skulle kolla på Williams tungband för att ge oss en remiss till Lundby sjukhus i Göteborg där de skulle klippa av det om de tyckte att det var för kort även där. Var iväg själv med William då och det kändes riktigt skumt vill jag lova! När jag kom hem väntade Sara (Daniels syster) med pojkvän med pizza till mig :)

Onsdag: Nu bar det av till Lundby sjukhus. Vi kom in på ett rum där Daniel fick sätta sig i en stol och hålla William, en sköterska höll hans huvud och en läkare klippte av tungbandet. Låter väldigt brutalt, framför allt med tanke på att han inte fick någon bedövning. Men han skrek inte så farligt och lugnade sig snabbt när han fick nappen. Sedan fick han mat och det var som om att inget hade hänt. Hade man väntat tills han är äldre hade de varit tvungna att söva för att barnen då inte ligger still nog. Nu är han dessutom liten nog för att inte alls förstå vad som händer.

Sedan åkte vi in  till femmanhuset en sväng och köpte lite kläder till honom och födelsedagspresent till Alfred (minsta lillebror som fyller 1år snart). Efter det åkte vi ut till Daniels jobb och visade upp William.

Torsdag: NÄL nästa. Kontroll för mig för att se att infektionen gått ner och att allt såg bra ut och det var på väg åt rätt håll. Det tog jätte lång tid innan vi blev klara där för mina provresultat dröjde. När vi väl var klara där åkte vi förbi farmor på vägen hem, hon blev jätte glad för att vi kom förbi och för att hon äntligen fick träffa sitt första barnbarnsbarn.

Fredag: Inskrivningssamtal på BVC. William hade gått upp 200g på 4 dagar, de små liven brukar gå upp 150-200g på en vecka så det är inget fel på min bröstmjölk i alla fall och en riktig liten tjockis kommer han att bli men det är okej för man ska vara tjock när man är liten! :D Han var då 15g ifrån sin startvikt vilket jag misstänker att han har dragit ifrån nu. Mamma och småbröderna kom förbi sedan och hjälpte mig med försäkringskassan så nu har jag fått fyllt i för en månad i alla fall. Sedan på kvällen kom Angelica med familj över och åt tacos. Älskade Daniel lagade maten helt själv <3

Lördag: Då åkte jag iväg själv ner till torget för att gå till tandläkaren. Eftersom att det är sista året med gratis tandvård vill de erbjuda alla frisktandvård (en försäkring där man efter en undersökning får en summa man betalar varje månad istället för att betala tandläkarbesöken i en klumpsumma). Vid 17 tiden kom Jonna hit och höll mig och William sällskap eftersom att Daniel var iväg hos några andra kompisar här på Hasselbacken.

Söndag: Nu är det bara en vecka kvar som Daniel ska vara hemma och sedan blir jag själv, känns hur skumt som helst och även lite skrämmande. Är fruktansvärt glad att jag och Angelica hittade varandra så jag har någon nära annars hade jag troligtvis inte fått gjort mycket annat på dagarna än att gått runt i lägenheten och troligtvis blivit lite smågalen. Daniel har varit helt underbar under den här tiden han har varit hemma. Stöttade mig på BB och såg till att jag fick den hjälp jag skulle ha av läkarna, även på tur nummer två till NÄL. Hjälpte mig att ta hand om mig när jag inte kunde av olika skäl. Han har lagat mat åt oss här hemma och plockat undan och diskat och haft sig. Även fast hans humör inte är det bästa på nätterna när vi går upp är han ändå uppe och hjälper mig att mata William. Eftersom att jag inte ammar utan pumpar ur matar han oftast William samtidigt som jag pumpar ur. Han har även flängt hit och dit och fram och tillbaka med oss. Han är underbar min älskling! På fredag den 17 september firar vi 7 år tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!