tisdag 15 mars 2011

Progress

Det är mycket som händer nu. I söndags (6månader, 2 veckor) ställde han ju sig på alla 4 och det fortsätter han med och nu gungar han sig framåt. Han hasar sig fram och tar fart och skjuter sig fram så det som saknas från krypandet är att han ska göra samma sak ståendes på knä. Den lilla vita pricken i tandköttet är kvar så det kanske kommer en liten tand där i alla fall.
Idag (6 mån, 2v, 2 dagar) stod han även med stöd! Och han sitter även bra nu.
Om man ska notera lite hur han äter så ammas han lite när som under dagen (kanske kallas att friamma? har för mig att jag hört det någonstans) och så får han ett mål gröt som han ammas efter och ett mål lagad mat när vi äter middag. Han vill fortfarande äta 3-4 gånger per natt. Det ska tydligen bara vara vana att äta på nätterna men det stör mig inte så mycket och jag känner inte att jag är så sugen på att börja bråka med honom på nätterna.

2 kommentarer:

  1. Nä det är ingen idé att bråka med dom små på nätterna tycker jag med. Det är bara att stå ut. En natt visade min mellersta tjej att nu var det nog med amningen på nätterna och då var hon ca 9-10 månader.

    SvaraRadera
  2. Sv: Just nu har vi inte det så bra ekonomisk men sen när barnen blivit större så kanske det ser annorlunda ut då. Den dagen den sorgen.

    Precis, har man valt att bli mamma så får man räkna med vaknätter. :D Gubben var det ingen idé att väcka för han sov (sover ännu) så djupt. Barnen han och bli superilskna innan han vaknade så då var det enklast om jag tog alla nätterna igenom.

    SvaraRadera

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!