måndag 30 maj 2011

Falsk Krupp

Yep yep. Igår eftermiddag började William få skum hosta som svärmor identifierade som falsk krupp. Det fortsatte hela kvällen. Efter att jag gått och lagt mig fick William komma över till oss när han vaknat och där slumrade han bara till korta stunder men hostade mest bara och fick dåligt med luft. När han inte kunde hålla sig lugn längre och verkade lite panikartad fick jag gå ut med honom till balkongen och stå där en stund. Jag trodde att han bökat runt hela natten men klockan var bara 23:55 :(

Jag fick sätta mig i fåtöljen med honom och öppnade fönstret bredvid oss och där sov han sittandes till och från i ca två timmar till. Pratade med lite krupp föräldrar på facebook och sedan ringde jag till sjukvårdsupplysningen som sa att vi var tvungna att åka in med honom, det var ju första gången han fick detta så de var tvungna att fastställa att det var falsk krupp. Och det var det ju. Efter mycket om och men kom läkaren som inte sa något mer än att det var just falsk krupp.

Åkte hem igen utan att ha fått något för att hjälpa honom med andningen.

Sedan i morse var jag nere på VC med honom igen och där fick jag någon hostmedicin och nässpray. Får se hur det funkar nu i natt. Fixar inte en till natt med två timmars sömn, det lovar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!