måndag 24 oktober 2011

“The baking soda test”

The baking soda-test:
Ta 1-2 teskedar bikarbonat (E500) i en plastmugg, kissa i den och rör om som hastigast. Resultat?
OM det inte händer NÅGONTING med blandningen väntar du en flicka.
OM det börjar bubbla/pysa om blandningen väntar du en pojke.
Tydligen så ska den extra syran i kisset som man har när man väntar en pojke utgöra en reaktion, en reaktion som då såklart uteblir när man väntar en tjej så kisset inte är lite syrligt.

Provade detta i morse men konstaterade nu när jag skulle läsa detta att jag missade visst biten att röra om. Så det får bli ett nytt test. Får se om jag gör det i morgon eller väntar tills på onsdag när jag ska till Fröja och ha med mig kisseprov igen. Frågan är om det gör någon skillnad eftersom att det är något som inte stämmer riktigt med tanke på att det kliar och så. Får nog göra ett nytt sånt här test igen efter eventuell behandling mot vad det nu kan vara.

Tanken med detta är alltså att se sen när Minibebis kommer ut och se om detta stämmer eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!