måndag 24 oktober 2011

Inskrivningen

Ja, det började med att jag höll på att inte komma in. De hade bokat in mig på fel dag av någon anledning. Men som tur är hade min BM tid ändå. Var så nöjd med att William lätt somnat på vägen ner till MVC men han hann vakna innan jag kommit in till BM även fast han inte ens sovit en halvtimme.

Pratade en del om förra förlossningen, ska ta med mig min förlossningsjournal nästa gång jag ska dit. Fick ju det här hematomet och efter att ha läst en del om att många förlossningskliniker avnavlar (nyper av, klipper av navelsträngen) alldeles för snabbt och drar och sliter i moderkakan för att den ska lossna så är jag rätt intresserad av att bli lite mer påläst om detta och se om vi kan komma fram till om hematomet hade kunnat undvikas om de inte dragit och slitit i moderkakan och så. Vill även vara förberedd på om det kanske är så att det är en större risk för att jag får en kraftig blödning efter denna förlossningen också. Jag vill även vara beredd på om de behöver dra och slita denna gången också eller om kroppen kan få lösa det där själv så att jag kan få vara ifred lite mer direkt efter förlossningen.

Ja just det, jag skulle ha frågat om föräldragrupp. De prioriterar ju det till förstföderskorna men jag skulle vilja få en plats om det är möjligt. Skulle vilja träffa mammor som kommer vara hemma samtidigt som mig. Känner ingen nu som är gravid. Min kära vän Helena som troligtvis hade vart hemma en del samtidigt som mig kanske ska ge sig iväg på äventyr och lämna mig här hemma i kalla Sverige. Så jag skulle gärna vilja gå i en föräldragrupp nu.

Frågade också om hon kunde försöka leta efter hjärtljuden och det gjorde hon men hon hittade inga. Men hon sa också att det är väldigt svårt att hitta dem så här tidigt.

Ska tillbaka och göra en gynundersökning på onsdag. Har trott att jag har svamp men det vill inte ge med sig trots behandling så nu ska jag dit och kolla läget. Hon trodde även att han då gör ett ultraljud också, det hade ju vart jätte roligt! Minibebis var ju verkligen pytteliten när jag var där på tidigt UL och då såg jag i princip bara hjärtat ticka och nu hoppas jag att man kan få se lite mer.

Fick tid för RUL också, 14 december kl 14.00. Nästa gång jag ska tillbaka för nästa träff är 4 januari. Det är en stund kvar tills dess. Det är bannemig inte ofta man får tider när det inte är första graviditeten. :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!