lördag 15 oktober 2011

Gåva: Bh och trosor

Idag gjorde jag något lite annorlunda. Jag gick in till min favorit underklädes butik Change i Arkaden i Göteborg och provade ut en bh och ett par trosor och gick därifrån med dem. Istället för att få någonting hemskickat från en sponsor fick jag istället prova mig fram till underkläder som satt perfekt och fick som vanligt underbar service! Jag tänkte att jag skulle memorerat hennes namn men det föll visst bort…

 DSC_0031

Före: Den “nakna” sanningen. Såhär underbart “vackra” ser mina bröst ut i en amningsbh utan någon form av stöd och det som man som ammande mamma kan behöva för att se ut som folk. Ja, jag bjuder på detta. Såhär har mina bröst haft det den senaste tiden… Ni som känner mig vet att jag alltid haft stora bröst och trots att de minskat i storlek sedan amning kammar jag fortfarande hem en 70F konstaterade vi idag. Jaja, vi kan väl hoppas på att de fortsätter att minska efter varje amning så kanske jag en vacker dag efter kanske 5 barn kan landa på en B kupa…DSC_0033Och tänk en sån skillnad det kan göra när man får på sig en DSC_0029 ORDENTLIG BH! Som jag har längtat! Har i många år velat haft ett set med kritstrecksrandiga underkläder och se nu har jag det! Dessutom finns där en liten magisk spetskant under bysten som gör att min inte särskilt charmerande valk under bh bandet försvinner, underbart! Ett litet armband blev det också :)

Något annat som jag är super nöjd med är att det numer finns många bh i en riktig bh butik som Change som har ett humant pris! Jag har ingen aning om hur länge sedan priserna sänktes men när jag för flera år sedan köpte min senaste Freya bh hos Change kostade den runt 500 lappen. Detta är något som gör att jag inte haft råd att ha mer än en bh (som sitter som den ska och går att användas utanför hemmet) åt gången. Men nu när jag såg att där fanns flera modeller för ex 249kr känner jag mig jätte sugen på att shoppa loss! Det är ju inte samma priser som på H&M men dessa sitter ju där de ska (nu har jag inte kunnat ha en bh från dem sedan början på högstadiet visserligen men ändå) och man slipper få ont i ryggen av en tung byst OCH man blir bemött av underbar personal som jobbar med att hjälpa en att hitta en bra BH till sig! Undrar om prisändringen beror på att fler och fler blir medvetna om hur underbart skönt det är med en bh som sitter som den ska och därför väljer att vända sig till dessa butiker även fast priset är lite högre.

Jag måste säga att detta förgyllde verkligen min dag! En sån skillnad på att gå in i butiken och kunna leta reda på en bh som sitter perfekt mot att sitta och gissa i en webbutik. Jag hade inga tvivel på att jag skulle bli väl bemött på Change, det har jag alltid blivit, och jag har alltid gått där ifrån med en bh jag vart super nöjd med och använt dag in och dag ut tills den efter många om och men gjort sitt, (oftast har den blivit för liten…).

Super tack till er på Change och till Dick på huvudkontoret i Danmark som jag pratat med om detta. Som ni kanske förstår är det en tävling på gång! Misstänker att den kommer upp på måndag kväll, ska bara höra med Dick så att vi är på det klara med alla detaljer. Men jag ser fram emot att hålla en tävling för er läsare som inte är barnrelaterad och hoppas att jag på detta vis kan få fler tävlande. Lägg till mig på Bloglovin för att inte missa när tävlingen kommer upp om du inte redan är en trogen läsare!

image

1 kommentar:

  1. Åh, en sån skön bh vore ju inte fel.. men finns butiken bara där nere?.. blir ju svårt i så fall om man inte bor där :( Supersnyggt set iaf :)

    SvaraRadera

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!