torsdag 3 november 2011

Bebis dejt

Idag kom Maria hit med hennes lilla Filippa. Sist vi träffades var det hemma hos dem och Filippa skrämde William hela tiden när hon “pratade”, hon använde de väldigt höga tonerna och han blev lika rädd varje gång. Idag gav han tyvärr igen :( Ibland vad han jätte gullig och skulle kramas och gosa, bara det att Filippa är ju inte så stabil som vi vuxna så de välte ju när han blev så närgången och så blev hon ju självklart rädd och ledsen. Men han fick även för sig att slåss och bitas och nypas och sånt tycker jag är jätte svårt. Jag tar ju honom därifrån och säger att så får man inte göra, det gör ont, man får klappa fint. Och så går han fram och vill kramas och klappa fint. Men sen så händer ju samma sak igen. Kan man egentligen göra så mycket mer? Jag tycker han visar att han förstår (på sätt och vis) och han gör likadant med mig, gör något som gör ont och sedan klappar han fint och jag får en kram. Är detta bara något naturligt som de gör när de utforskar sätt att bete sig mot varandra? Några tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Innan du kommenterar läs detta:
- Jag blir jätte glad för kommentarer!
- Tipsa bara om tävlingar som på något sätt är barnrelaterade
-Lägg gärna till min på bloglovin för att inte missa kommande tävlingar!
- Om du vill sponsra en tävling på min blogg kontakta mig på: linn_nilhammer_salomonsson@hotmail.com
- Om du deltar i en tävling, glöm ej dina kontaktuppgifter!